ייעודה המרכזי של עמותת נט"ל הינו סיוע לאזרחים, קהילות וארגונים שנפגעו מטראומה על רקע לאומי. שאנשי המקצוע שלה רכשו במהלך 27 שנות קיומה ניסיון רלוונטי נרחב. מאז הקמתה, מתפרשת עבודת העמותה על פני ציר הזמן, החל משלבי חיזוק החוסן והמוכנות לפני תחילתו של החירום, דרך המענה המיידי בעת החירום ובטווח הקצר והבינוני שאחריו ועד לתהליכי השיקום, ההחלמה והצמיחה ארוכי הטווח. עבודתה כוללת מענים ברמת הפרט, המשפחה, הקהילה והמדינה.
מודל העבודה בנט"ל כולל מענה בכל שלבי החירום – חירום, התאוששות, צמיחה ושגרה – המביא לידי ביטוי גישה אקולוגית שמדגישה את התלות ההדדית בין האדם וסביבתו – לצפייה במודל לחצו כאן.
היחידה האחראית על ניהול התוכן והנכסים הדיגיטליים של הארגון (אתר וערוצי מדיה חברתית) ועל ההסברה והקשר של העמותה עם גופי התקשורת. מטרתה המרכזית היא תקשור החזון ו"המשימה" של נט"ל בישראל ובעולם: הובלה וקידום של תחום החוסן בישראל - וקידום המודעות והטיפול בנפגעי טראומה על רקע לאומי.
היחידה האחראית על תהליכי פיתוח משאבים בארץ ובחו"ל ועל יצירת שיתופיי פעולה עם גופים שוניםבארץ ובעולם. בנוסף אמונה היחידה על התנעת פרויקטים חדשים ויצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים - משלב היוזמה ועד לשלב הסיכום – וזאת במטרה לעמוד ביעדים אשר יבטיחו מענה לכלל הפונים לסיוע בנט"ל ויאפשרו יציבות פיננסית וארגונית.
היחידה האחראית על המשאב היקר ביותר בנט"ל - המשאב באנושי ("האדם במרכז"). מטרת היחידה היא מתן מענה יעיל ומקצועי ל"אנשים של נט"ל": עובדים, פרילנסרים ומתנדבים. היחידה מטפלת בנושאי הקליטה וההעסקה ומלווה את העובדים/ות והמתנדבים/ות בנט"ל, על מנת להבטיח להם/ן קליטה מהירה והתאקלמות נוחה.
פיתוח והטמעת טכנולוגיות, כלים וחדשנות מקצועית בנט"ל.