בחזית הפעילות שלנו בנט"ל, עומד קו הסיוע שלנו אשר נותן מענה מידי ואנונימי לנפגעי טראומה על רקע מלחמה וטרור ובני משפחותיהם. הקו מציע עזרה ראשונה נפשית ומטרתו הראשונית היא להחזיר את תחושת השליטה והרגיעה לפונים המתקשרים בשעה של חרדה ומצוקה נפשית.
איך זה עובד?
קו הסיוע שלנו בנט"ל פועל 24/7 לאורך כל ימות השנה. הקו מהווה את שער הכניסה לעמותה והוא מאויש על-ידי מתנדבים המתמחים במתן סיוע נפשי-טלפוני ומלווים על-ידי צוות מקצועי.
במהלך הפנייה הראשונית נחשפים הפונים למגוון המענים האפשריים לטיפול ותמיכה ובהתאם לצורך מופנים להמשך טיפול נפשי ביחידה הקלינית, או למענים נוספים הניתנים על ידי נט"ל בקהילה.
השיחה הראשונה
בשיחת הטלפון הראשונה, ישוחח המתנדב ברגישות עם הפונה, יקשיב לו ויברר לעומק את סיבת הפנייה שהביאה אותו לפנות לנט"ל – תוך השבת תחושת השליטה והרגיעה ככל הניתן.
מה קורה אחרי?
בעוד שרבים מהפונים יסתפקו בשיחה טלפונית אחת ובאפשרות להתקשר לקו במידת הצורך בעתיד, חלקם יופנו להמשך טיפול נפשי ביחידה הקלינית ולאחרים יוצע להישאר ב"קשר קו" טלפוני עם נציגי הקו, אשר יתקיים ביום ובשעה קבועים מראש לנוחיות הפונה.
מדובר במענה ייחודי שניתן בקו הסיוע של נט"ל ובבסיסו קשר טלפוני תמיכתי, אנושי, מתמשך וקבוע היכול להתקיים לאורך שנים.
התחייבות לאנונימיות
אנו בנט"ל מתחייבים שהפניה אלינו תישמר אנונימית. בתוך כך, לא יועבר מידע שיימסר על ידי הפונה במהלך השיחה לגורמים חיצוניים, מלבד במקרי חירום והצלת חיים.
תנו לנו להיות אתכם/ן ברגעים הקשים
בנט"ל אנחנו מודעים היטב לחוויית הבדידות הגדולה המאפיינת את מי שחוו טראומה ומבינים היטב את הפגיעה שלה בכוחות ובמשאבים שלנו כבני אדם. כאן, דווקא ברגע הזה, אנו זקוקים יותר מכל למענה מקצועי שיעזור לנו להתחיל לשנות את המצב. אנחנו בנט"ל, נשמח לתת לכם/ן את המענה הזה בדיוק.